Werkwijze Beursvloer

Na het startsein hebben maatschappelijke organisaties en bedrijven een uur de tijd om met gesloten beurs te ‘handelen’. Zo werkt het op de beursvloer:

  • Themahoeken

De Beursvloer is opgedeeld in 4 themahoeken:

  1. Spullen (materialen, faciliteiten)
  2. Menskracht (klussen, evenementen)
  3. Advies (opleiding, training, organisatie)
  4. Durf te vragen

In de verschillende themahoeken staan bedrijven met een bijpassend aanbod. Medewerkers van maatschappelijke organisaties kunnen in elke hoek proberen een geslaagde match tot stand brengen. U kunt als stichting of vereniging bij uw aanmelding maximaal 3 hulpvragen indienen.

In de hoek ‘Durf te vragen’ is ruimte voor bijvoorbeeld bedrijven, die nog niet precies weten wat ze willen aanbieden of die juist een divers aanbod hebben. Vrager een aanbieder verrassen elkaar hier dikwijls.

  • Hoekmannen/-vrouwen

Tijdens de Beursvloer zijn meerdere hoekmannen en -vrouwen actief. Zij kennen het Liemerse bedrijfsleven van haver tot gort en weten precies wie er deelneemt en wat de hulpvragen zijn. De hoekmannen en -vrouwen helpen bij het leggen van contact en zorgen voor ondersteuning tijdens het matchen.

  • Matches realiseren

Leidt een contact tussen een bedrijf en een maatschappelijke organisatie tot een gewenste samenwerking? Dan vullen beide organisaties een matchformulier in. Een notaris bekrachtigt deze matches. Goede afspraken maken over de afhandeling van de ‘deal’ is essentieel. Als de match officieel is vastgelegd krijgen beide partijen een kopie van het matchformulier mee naar huis. Voorwaarde is dat alle matches binnen zes maanden na de Beursvloerdatum worden gerealiseerd.

  • Einde van de beurs

De tweede slag op de gong betekent het einde van de Beursvloer. Niet getreurd, veel matches komen tot stand in de aansluitende netwerkborrel of zelfs nog daarna.

Komend najaar, 2018, organiseren wij wederom een Beursvloer de Liemers. Via deze website en social media volgt tzt alle informatie.